divendres, 23 de setembre del 2011

Pep Gómez

Pep Gómez Arbona. Vaig néixer a Menorca, a la població d’Alaior, el 1960. Sóc llicenciat amb grau en Ciències Biològiques per la UAB; especialitat de Botànica, i actualment treballo a l’empresa privada. Vaig començar a escriure de veritat fa uns deu anys. Vaig publicar la primera part d’una trilogia “Honderos de la Menor. Libro I: Bàlash” (Ed. Grafema, 2007), novel·la històrica ambientada en la Menorca del segle III aC, i, posteriorment, el “Libro II: en la Menor y en la guerra” (Ed. Bubok.es, 2009). El tercer i definitiu volum roman estotjat en espera de decidir què fer-ne, així com les traduccions catalanes del dos primers volums. A l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès he cursat Iniciació a la Narrativa, Narrativa en Català i Novel·la I i II en català. L’any 2009 vaig rebre el I Premi Internacional de Relats Històrics, concedit pel Grup d’Història del Casal de Mataró, pel conte “El vell de la fona desfilada”, ambientat a l’època de la conquesta romana de Menorca. Va ser publicat a Fibrilejada, la revista del Grup. Així mateix, “La Lluna en un Cove”, al seu número de juliol de 2009, em va publicar el conte “L’escull de la ria”, un relat de rerefons fantàstic ambientat a la Galícia actual. Aquest relat va ser escollit un dels cinc finalistes al Premi Ictineu a la millor narració curta de ficció en català del 2009. Al 2011 també he arribat a ser finalista al Premi de Relats Breus Vila de Gràcia i a l’Illa de Menorca de Relats. Per aquest últim, el conte guardonat “El llaüt”, serà publicat aquest mateix 2011 per l’Ed. Menorca en un recull dels contes finalistes. Sóc col·laborador habitual de la revista “S’Ull de Sol”, publicació cultural d’àmbit insular menorquí, amb articles relacionats amb records de la meva infantesa a l’illa. També en “La Lluna en un Cove” he publicat el relat "El jardí de Na Gorda".