divendres, 23 de setembre del 2011

Lula

Em dic Lluïsa Gutiérrez Castro (Lula) i vaig néixer a Barcelona el 1961, encara que tota la família és granadina. He viscut a L’Hospitalet de Llobregat, fins als 35 anys. Des de fa 15 anys sóc veïna de la vila de Molins de Rei, a la comarca del Baix Llobregat. Vaig llicenciar-me en Hispánicas per la Universitat Central de Barcelona, al 1984. Anys més tard vaig acabar els cursets de doctorat, i el treball d’investigació sobre el llenguatge publicitari. Des de 1990 tinc una feina que m’assegura el sou i em permet relacionar-me amb molta gent, perquè és de cara al públic. El meu temps d’oci l’ocupo llegint, escrivint i mirant pel·lícules (m’esforço que no siguin ianquis, però no sempre ho aconsegueixo). També m’agrada escoltar la ràdio i navegar per internet. M’agrada llegir novel·les, no importa el gènere, però amb qualitat literària. Fins ara, la literatura és l’únic que no m’ha decebut mai. I li sóc fidel. Podria esmentar molts autors que són del meu gust: espanyols com Torrente Ballester; catalans com Jaume Cabré; anglesos com Virginia Woolf; americans com Paul Auster... Sempre he tingut debilitat per l’escriptura i, un cop, al meu poble d’ara vaig guanyar un premi local del concurs de narracions Mercè Rodoreda, només per a dones. He participat en un blog literari que es diu “365 contes” amb 12 relats curts i, algun dia, els publicaran en format llibre, però no sé quan. Fa temps que guardo tot el que se m’ocorre, abans en llibretes, ara a una carpeta de documents de Word. En el número 32 de "La Lluna en un Cove" he publicat el relat "La vella i la bústia", i en el número 33 "Intitulat".