dijous, 29 de desembre del 2011

Raül Landeras

Raül Landeras Alfonso (Barcelona, 1974). Vaig créixer al barri del Poblenou durant un bon grapat d’anys: trenta-quatre, per a ser exactes. Créixer, doncs, en un sentit molt ampli de la paraula. Però, per aquelles coses de la vida, he acabat com a fill adoptiu de Vilanova i la Geltrú, sense descartar futures altres noves aventures en aquest sentit. Les males companyies em van portar a estudiar Història a la Universitat de Barcelona en una etapa fosca de la meva vida. Vaig acabar malament, llicenciat en l’especialitat d’Amèrica i Àfrica. He tractat de rehabilitar-me en diverses ocasions, val a dir que sense èxit. Pot dir-se que sóc un amic de les arts. Per exemple, un dels intents ha estat a través de la literatura. M’he anat enganxat al bo i pitjor que corre per les llibreries: des de Dan Brown a la literatura decimonònica d’aventures. Per a mi la literatura sempre ha consistit a tenir una bona història, uns bons personatges, i el ritme adequat i suficients dosis de misteri per a saber-la narrar. En "La Lluna en un Cove" he publicat en el número 35 el relat "Million Euros Hotel".