dimecres, 27 de gener del 2016

"La lluna en un cove" 64 · Sobre els autors

Pol Alonso i Lorena Halty (Barcelona, 1986) són una parella de biòlegs que actualment viuen a Jena, Alemanya, cursant estudis de doctorat i màster, respectivament. El Pol ha col·laborat anteriorment en la revista “La lluna en un cove” amb els relats “La confessió de Richard Samuel Jenkins” i “El repic”. Pel que fa a la Lorena, el present relat és la seva primera contribució al món de la literatura. No descarta fer-ne més en el futur. ~ Gemma Pellissa i Prades (1986) és doctora en Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes per la Universitat de Barcelona. Actualment treballa com a investigadora postdoctoral a Harvard University amb una beca de la Generalitat de Catalunya. És autora del recull de contes “Glopades de riu” (2015), i ha participat en diverses obres col·lectives, entre les quals: “Iceberg” (2014) i “Un atracament i altres narracions” (2009). Així mateix, ha publicat relats en diverses revistes, com la “Revista de Catalunya” (núm. 281), “Paper de vidre”, “Lletra Petita” i “La lluna en un cove”, en la qual va donar a conèixer les narracions “La prosista” (juny de 2009) i “L’alliberador de llibres” (juliol de 2009). És col·laboradora de “Núvol. El digital de cultura” i ha guanyat diversos premis literaris. ~ En Dani Sors i Raurell, natural de la Plana de Vic, va fugir de casa per tal d’estudiar enginyeria aeronàutica a Madrid. Després de diverses estades en països d’arreu del món, actualment resideix a Holanda i treballa per a l’Agència Espacial Europea. ~ Em dic Rosa Bragulat i Artigas i vaig néixer un dia de desembre de 1970. Ja de ben petita m’agradava la literatura, per la qual cosa vaig estudiar filologia hispànica i després filologia catalana a la Universitat de Barcelona. Actualment imparteixo classes d’ambdues llengües a una escola de Barcelona. De caràcter solitari però observador, les meves aficions són gaudir d’una bona lectura i viatjar. El lema que m’identifica és ‹carpe diem›. Anteriorment en “LLEUC” he publicat “La novel·la “Mirall trencat” i els set pecats capitals” (núm. 62), “Josep Carner: “Nabí” i el mediterranisme” (núm. 63). ~ Eduard Creus i Vilarrúbias (Igualada, 1960). La seva formació literària va tenir lloc a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, en les àrees de narrativa i novel·la de ficció. A mitjans dels 80 publica els primers relats curts als ‹fanzines› “La Brecha” i “DDA”, època en què col·labora a “Ràdio Nova 102” (emissora municipal de Vilanova del Camí). L’any 2003 publica la seva primera novel·la “El último Samurai”, i el 2011 publica el llibre “Aigualits, sí: 75 anys del Club Natació Igualada”. Ha estat finalista en diversos certàmens literaris de contes i relats curts. Guanyador del primer premi del Festival de Llegendes de Catalunya (FesLleCat), edició del 2013, publicat al web de l’escola d’escriptura “Laboratori de Lletres”, i a la revista digital de cultura “Núvol”. Des del setembre de 2014 col·labora a “Ràdio Igualada” amb el programa setmanal “Belles lletres”, un espai de 45 minuts dedicat al món de la literatura, la lectura i els llibres. Anteriorment, en “LLEUC” ha publicat “Alliberament” (núm. 62), “L’home dels gargots” (núm. 63). ~ Carles Llorach-Freixes (Solsona, 1957) viu a Blanes i es dedica a l’ensenyament i a l’escriptura, sobretot de traduccions. Entén la traducció com una de les lectures més profundes que es pot fer d’un text. En “La lluna en un cove” ha publicat les traduccions: “Els Cenci”, d’Alexandre Dumas (núm. 45), “Confessions d’una noia”, de Marcel Proust (núm. 49), “Kew Gardens”, de Virginia Woolf (núm. 51), “Un simple interludi”, de Thomas Hardy (núm. 53), “Les relíquies del general Chassé”, d’Anthony Trollope (núm. 54), “L’urpa de mico”, de William W. Jacobs (núm. 55), “Elegia en un cementiri rural”, de Thomas Gray (núm. 57), “El rull robat”, d’Alexander Pope (núm. 58), “Pel circuit de ponent”, de Thomas Hardy (núm. 59), “L’espina clavada”, de D. H. Lawrence (núm. 60), “El braç desnerit”, de Thomas Hardy (núm. 63). Com a autor ha publicat els relats “El Mil Cinc-cents”, dins de la secció “Una imatge, un text” (núm. 50), “L’Audal Nano corre, corre avall pel carrer Rastell” (núm. 52), i l’article “Literatura xinesa clàssica” (núm. 64). ~ Marta Silvestre i Sanjosé (1972). Mestra, pedagoga i màster en la SIC (Societat de la Informació i el Coneixement). Ha exercit de mestra i assessora LIC (Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social) per al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya des del 1996 fins a l’actualitat. És autora del bloc de pedagogia “Educació Líquida”. Com a activitat complementària a l’educació, ha escrit relats de diversos gèneres. Sent especial interès per la ciència-ficció. Anteriorment en “LLEUC” ha publicat “El meu horitzó” (núm. 63). ~ Jordi Bofill (La Bisbal d’Empordà, 1973). Va estudiar pintura a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot (Girona). Des de llavors ha dedicat tota la seva atenció intel·lectual a la recerca personal del seu art. Un art que, des de sempre, s’ha centrat en l’artista i la seva relació amb l’entorn, en l’anàlisi i el sentiment, en la reflexió i la passió. Girona, Barcelona, Vigo, París, Califòrnia, Tòquio, Itàlia, New York, han estat alguns dels indrets d’arreu del món on ha exposat la seva obra. És creador i alhora únic representant d’aquesta nova tendència ja anomenada internacionalment “Cosmos Art”. El caos, l’univers, el cosmos, la matèria, el fet, són elements que es combinen amb una visió poètica en cadascuna de les seves creacions. Actualment té el seu estudi en la Bisbal d’Empordà. En “La lluna en un cove” ha col·laborat anteriorment en el número 11 (segona temporada) aportant diverses obres realitzades en tinta xinesa sobre paper.