dijous, 9 de maig del 2013

Marta Pagès i Rufé

Marta Pagès i Rufé (Rubí, 1986). Des de ben petita que el dibuix i la pintura és present a la meva vida, gràcies al meu avi que, un cop jubilat, dedicava part del seu temps lliure a l’aprenentatge d’aquest art; jo, al seu costat, l’imitava. Els dissabtes al matí el dedicàvem a passejar pels afores de Rubí amb una bandolera sota el braç on dúiem dos quaderns de dibuix i materials de pintura ràpida. Caminàvem fins a trobar un lloc on seure i preníem apunts del natural. Des de llavors que sempre intento portar dins de la meva bandolera una llibreta i un llapis, pera captar aquells instants on les persones s’acaben convertint en els meus personatges i les seves histories en contes. Vaig començar a estudiar art a l’escola Eina (Barcelona), on vaig aprendre molt  sobre  pintura, dibuix, gravat i escultura. Posteriorment vaig entrar a l’escola d’Art de Rubí (EDRA) a fer el curs de Grau Mitjà d’Art Final (Disseny gràfic, preimpressió), on no només tocàvem el llapis, sinó també l’ordinador i els programes de retoc fotogràfic i dibuix vectorial. Després vaig passar al Grau Superior d’Il·lustració i animació 3D a l’escola d’Art de Sant Cugat del Vallès (EASC) on he finalitzat els meus estudis realitzant les pràctiques d’empresa sobre il·lustració de premsa al “Diari de Sant Cugat”. He realitzat un parell d’exposicions a Rubí, una d’individual de pintura a l’Ateneu i una altra col·lectiva al centre juvenil de Torre Bassas, amb la col·laboració de diferents artistes novells de Rubí (ara estem preparant la segona exposició col·lectiva per al juny). A Sant Cugat vaig participar en “La nit d’art” exposant treballs d’il·lustració científica. -- En el número 47 de "La Lluna en un Cove" he publicat la il·lustració "¿Un braç o dos?".