dimarts, 6 de novembre de 2012

"Fira de Tots Sants, 2011", de Joan Vicent Olmo

Ara fa exactament un any, d’això, i mira, m’ha fet gràcia recordar-ho. A veure, gràcia, el que és gràcia, no en té gaire; i menys per als que ho vam viure i ho vam patir. La veritat, no m’havia passat mai una cosa com aquesta, i no m’havia sentit tan avergonyit des de feia molt de temps. ¿De qui va ser la culpa? ¿Meva? ¿De l’oratge? ¿De la nostra ingenuïtat? ¿De l’autor? ¿De la gent? ¿De qui? Li pegue voltes a la cosa, i no m’acabe de decidir... Queda clar que jo mateix, com a editor i responsable, vaig tenir una gran part de culpa en tot això. O no; no ho sé pas... Potser va ser una mica per tot plegat... Coincidències, mala sort... Sembla que aquell dia el cosmos reclamés pera si una víctima en forma de pallús que fiqués la pota, i ens va tocar a nosaltres. -- El relat "Fira de Tots Sants, 2011", de Joan Vicent Olmo, al qual pertany aquest petit fragment, està inclòs dins del número 43 de la revista literària de relats en català "La Lluna en un Cove".