dilluns, 23 de maig del 2011

J. M. Vidal-Illanes

J. M. Vidal-Illanes (llinatges que prenc prestats de les meves àvies). Maó, 1961. Doctor en Dret, misser, docent i funcionari. Actualment resideixo a Palma. Em vaig iniciar en la lectura essent un infant amb la descoberta de la literatura d’aventures d’origen escandinau. A l’adolescència, llegir "Dafnis i Cloe" va marcar un punt d’inflexió que em conduí després a "El petit príncep" i a d’altres obres d’estructura simple però de significat complex que em facilitaren el trànsit a la poesia i, paradoxalment, amb el temps, a admirar l"Ulisses" de James Joyce com a obra total. Durant anys he escrit i dibuixat a les cobertes dels meus quaderns o a tovallons de paper de bars perduts; amb vint-i-un anys vaig exposar la meva obra pictòrica a Menorca, i amb quaranta-dos vaig començar a escriure amb intenció literària. Potser per això m’agrada la densitat gràfica dels relats curts i l’eficiència literària de la poesia. Part de la meva obra és publicada a "Aïllat", on penjo idees i esborranys que romanen letàrgics i ignorats. A "La Lluna en un Cove" (número 20) he publicat "Entre niguls canviants", (número 29) "Els sorolls, la nit, el veí", (número 30) "Bumerang", i (número 33) "Tren equivocat".